- Edzés, Fitness (124)
- Fék (1991, 2 új)
- Kerékpár Hajtás (1973, 2 új)
- Kerék (3720, 1 új)
- Kerékpár Kerékpár (1111, 1 új)
- Karbantartás (1954, 1 új)
- Kiegészítők (4657, 10 új)
- Kormány (1485)
- Nyereg (809)
- Rugóstag (37)
- Ruházat (1683)
- Szállítás (183)
- Tárolás (91)
- Váltás (1168, 3 új)
- Váz (305)
- Villa (519, 1 új)
- Egyéb termékek (30)
- Komplett szettek (12)
Mekkora erővel húzzam meg a pedálokat a hajtókarban?
Nagyon kell figyelni a meghúzási nyomatékra, hiszen, ha nem megfelelő a meghúzási nyomaték, a pedál menet kiszakadhat, ami nem, vagy csak költségesen javítható.
A hajtókar pedál kapcsolata bár egyszer csavarmenetnek tűnik, rendkívül kényes pontja a bringának. Sajnos nem ritka, hogy olyan esettel találkozunk, hogy a pár napos, vagy hónaps bringa hajtókarjából "menet közben" kiesett a pedál...
Ennek mindig van előzménye, a pedál nem egyből esik ki a hajtókarból.
A pedáltengely folyamatosan és nagy erővel van terhelve, hagyományos pedáloknál egy irányból, míg klipszes, vagy patentpedálok esetében szinte a teljes pedálkörön, minden irányból tudjuk húzni-tolni a pedált, ami nagyobb hajtáshatékonyságot eredményez, de ezzel együtt a menet is több irányból terhelődik, ami könnyebben eredményez fellazulást.
Van idő, amikor még a meglazult pedált újra lehet húzni, de ehhez kell némi rutin, hogy érezzük tekerés közben, hogy nem stabil a pedáltengely kapcsolat. Ha már lötyög a hajtókarban, ott már végzetes deformálódásról lesz szó, ami hajtókar cserét igényel a legtöbb esetben.

Ezt a legjobb elkerülni, ehhez nem kell mást tenni, mint a megfelelő nyomatékkal meghúzni a pedált a hajtókarban.
Az ajánlott nyomaték 35-55 Nm között szokott lenni, tengely, és hajtókar anyagtól függően.
Érdemes megnézni a gyári ajánlást