Mekkora erővel húzzam meg a pedálokat a hajtókarban?

Nagyon kell figyelni a meghúzási nyomatékra, hiszen, ha nem megfelelő a meghúzási nyomaték, a pedál menet kiszakadhat, ami nem, vagy csak költségesen javítható.

A hajtókar pedál kapcsolata bár egyszer csavarmenetnek tűnik, rendkívül kényes pontja a bringának. Sajnos nem ritka, hogy olyan esettel találkozunk, hogy a pár napos, vagy hónaps bringa hajtókarjából "menet közben" kiesett a pedál... 

Ennek mindig van előzménye, a pedál nem egyből esik ki a hajtókarból.

A pedáltengely folyamatosan és nagy erővel van terhelve, hagyományos pedáloknál egy irányból, míg klipszes, vagy patentpedálok esetében szinte a teljes pedálkörön, minden irányból tudjuk húzni-tolni a pedált, ami nagyobb hajtáshatékonyságot eredményez, de ezzel együtt a menet is több irányból terhelődik, ami könnyebben eredményez fellazulást.

Van idő, amikor még a meglazult pedált újra lehet húzni, de ehhez kell némi rutin, hogy érezzük tekerés közben, hogy nem stabil a pedáltengely kapcsolat. Ha már lötyög a hajtókarban, ott már végzetes deformálódásról lesz szó, ami hajtókar cserét igényel a legtöbb esetben.

Ezt a legjobb elkerülni, ehhez nem kell mást tenni, mint a megfelelő nyomatékkal meghúzni a pedált a hajtókarban.

Az ajánlott nyomaték 35-55 Nm között szokott lenni, tengely, és hajtókar anyagtól függően.

Érdemes megnézni a gyári ajánlást

Mennyire találtad hasznosnak?

Még nincs értékelve!
Az értékeléshez lépj be vagy regisztrálj!
magyar english
Belépés


Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.