- Edzés, Fitness (129)
- Fék (1968, 2 új)
- Hajtás (1946, 2 új)
- Kerék (3619, 1 új)
- Kerékpár (918, 2 új)
- Karbantartás (1857, 1 új)
- Kiegészítők (4734, 12 új)
- Kormány (1367)
- Nyereg (769)
- Kerékpár Rugóstag (40)
- Kerékpár Ruházat (2042)
- Szállítás (170)
- Tárolás (90)
- Váltás (1136, 3 új)
- Váz (287)
- Villa (414, 1 új)
- Egyéb termékek (32)
- Komplett szettek (3)
Mekkora erővel húzzam meg a pedálokat a hajtókarban?
Nagyon kell figyelni a meghúzási nyomatékra, hiszen, ha nem megfelelő a meghúzási nyomaték, a pedál menet kiszakadhat, ami nem, vagy csak költségesen javítható.
A hajtókar pedál kapcsolata bár egyszer csavarmenetnek tűnik, rendkívül kényes pontja a bringának. Sajnos nem ritka, hogy olyan esettel találkozunk, hogy a pár napos, vagy hónaps bringa hajtókarjából "menet közben" kiesett a pedál...
Ennek mindig van előzménye, a pedál nem egyből esik ki a hajtókarból.
A pedáltengely folyamatosan és nagy erővel van terhelve, hagyományos pedáloknál egy irányból, míg klipszes, vagy patentpedálok esetében szinte a teljes pedálkörön, minden irányból tudjuk húzni-tolni a pedált, ami nagyobb hajtáshatékonyságot eredményez, de ezzel együtt a menet is több irányból terhelődik, ami könnyebben eredményez fellazulást.
Van idő, amikor még a meglazult pedált újra lehet húzni, de ehhez kell némi rutin, hogy érezzük tekerés közben, hogy nem stabil a pedáltengely kapcsolat. Ha már lötyög a hajtókarban, ott már végzetes deformálódásról lesz szó, ami hajtókar cserét igényel a legtöbb esetben.
Ezt a legjobb elkerülni, ehhez nem kell mást tenni, mint a megfelelő nyomatékkal meghúzni a pedált a hajtókarban.
Az ajánlott nyomaték 35-55 Nm között szokott lenni, tengely, és hajtókar anyagtól függően.
Érdemes megnézni a gyári ajánlást
