- Kerékpár Edzés, Fitness (129)
- Fék (1981, 2 új)
- Hajtás (1984, 2 új)
- Kerékpár Kerék (3778, 1 új)
- Kerékpár (1180, 2 új)
- Karbantartás (1917, 1 új)
- Kiegészítők (4788, 11 új)
- Kormány (1444)
- Nyereg (809)
- Rugóstag (40)
- Ruházat (2078)
- Szállítás (181)
- Kerékpár Tárolás (89)
- Váltás (1155, 3 új)
- Váz (304)
- Villa (519, 1 új)
- Egyéb termékek (31)
- Komplett szettek (9)
Mit jelent a teljes kapacitás a hátsó váltóknál?
A teljes kapacitás a hátsó váltót jellemző mutató.
A hátsó váltónak (a keresztbe váltásokat is beleszámolva) minden váltásfokozatban kezelnie kell a a fölösleges lánchosszt. Elöl-hátul nagy lánckeréken hajtva a legkevesebb a felesleg, mert itt a legtöbb lánc a lánckerekeken van. Ilyenkor a hátsó váltó kanala egészen előre nyúlik, hiszen nincs lánc fölösleg (Így is kell megadni az ideális lánchosszt egyébként).
Ezzel szemben elöl-hátul a kicsi lánctányérokon hajtva felszabadul jelentő lánchossz, ezt a váltó kanalának fel kell tudnia venni. Ilyenkor a hátsó váltó kanala egészen hátra felé áll, és ha túl rövid a kanálhossz, előfordulhat, hogy nem is tudja maradéktalanul ellátni feladatát, és a lánc "lógni" fog.
A váltó teljes kapacitását, tehát a nagy-nagy és kicsi-kicsi áttétel közti különbséget mindig figyelembe kell vennünk a váltó kiválasztásakor.
Számítása:
Teljes kapacitás = (FCN-FCK) plusz (CSN-CSK)
FCN: Első nagytányér fogszáma
FCK: Első kistányér fogszáma
CSN: Hátsó nagy lánckerék fogszáma
CSK: Hátsó kis lánckerék fogszáma
Példa:
44/32/22 hajtómű, 11-34-es fogaskeréksor
Szükséges teljes kapacitás = (44-22) plusz (34-11) = 45T
