- Edzés, Fitness (87, 1 új)
- Fék (1661, 6 új)
- Hajtás (1669, 6 új)
- Kerék (3247, 34 új)
- Kerékpár (620, 8 új)
- Karbantartás (1383, 2 új)
- Kiegészítők (3980, 10 új)
- Kormány (1150, 8 új)
- Nyereg (638)
- Rugóstag (35)
- Kerékpár Ruházat (1857, 34 új)
- Szállítás (144)
- Tárolás (69)
- Váltás (1036, 2 új)
- Kerékpár Váz (319, 1 új)
- Villa (403, 1 új)
- Egyéb termékek (31)
- Kerékpár Komplett szettek (9)
Milyen villanyakmegoldások léteznek, melyik kell nekem?
Az első teleszkópok és merev villák sokféle villanyak kivitelben készülnek. Nézzük át együtt, hogy milyenek fordulnak elő leggyakrabban
Az első villa a kerékpár vázába a villanyaok keresztül csatlakozik, ez is tulajdonképpen egy tengely, amely alu-és felül egy csapágyon fekszik fel.
A csapágyak alulról jövő (úthibák), és menetiránnyal megegyező (pl fékezés) terhelést is kapnak. Egyértelműen más a tervezett terhelés egy alap városi bringa esetében, mint egy nagy fékkel ellátott komoly terepre szánt MTB esetében. Utóbbinál - összhangban a karbonvázak gyártási koncepcióival - az alsó részen nagyobb átméreőt használnak az irányítás pontossága érdekében.
Alapvetően 3 átmérő terjedt el az iparágban: 1" (25,4mm), 1 1/8" (28,6mm) és 1 1/2" (38,1mm), a Tapered villák is ennek kombinációi: felül 1 1/8", alul pedig 1 1/2"-osak.
A villanyak kétféle módon rögzül a vázban:
- - "Menetes": a kormánycsapágy rögzíti (menetes villanyak menetes kormánycsapágy diós rendszerű kormányfej)
- - "AHEAD rendszer": a kormányfej rögzíti (menet nélküli villanyak AHEAD kormánycsapágy AHEAD kormányfej)
Menetes rendszernél az ideális csapágyhézagot a kormánycsapágy állító-anyáival állítjuk be, AHEAD rendszer esetében pedig egy a villanyakba speciálisan bepréselt csillaganya segítségével, felülről a zárókupakon keresztül állítjuk be, majd a kormányfej rögzítőcsavarjai biztosítják, hogy a csapágy ne lazuljon fel.
A megfelelő villa megrendeléséhez ellenőrizheted a weboldalon az adott villa paramétereit (Villanyak kivitele), de szívesen segítünk, hogy elsőre jót rendelj!
Így néz ki az AHEAD rendszerű, menet nélküli villanyak. A gyári - kb 265mm - hosszából a legtöbb esetben vágni kell. Alu és acél nyakak esetében egy vasfűrész tökéletes lesz
Így pedig a hagyományos rendszerű, menetes villanyak. Itt fontos a gyári méret, ha nem akarunk a menet meghosszabbításával bajlódni
