- Edzés, Fitness (130)
- Fék (1964, 2 új)
- Hajtás (1951, 2 új)
- Kerék (3655, 1 új)
- Kerékpár (1038, 2 új)
- Karbantartás (1865, 1 új)
- Kiegészítők (4715, 11 új)
- Kerékpár Kormány (1396)
- Kerékpár Nyereg (769)
- Rugóstag (40)
- Ruházat (2023)
- Szállítás (177)
- Tárolás (89)
- Váltás (1138, 3 új)
- Kerékpár Váz (287)
- Villa (441, 1 új)
- Egyéb termékek (32)
- Komplett szettek (3)
Milyen villanyakmegoldások léteznek, melyik kell nekem?
Az első teleszkópok és merev villák sokféle villanyak kivitelben készülnek. Nézzük át együtt, hogy milyenek fordulnak elő leggyakrabban
Az első villa a kerékpár vázába a villanyaok keresztül csatlakozik, ez is tulajdonképpen egy tengely, amely alu-és felül egy csapágyon fekszik fel.
A csapágyak alulról jövő (úthibák), és menetiránnyal megegyező (pl fékezés) terhelést is kapnak. Egyértelműen más a tervezett terhelés egy alap városi bringa esetében, mint egy nagy fékkel ellátott komoly terepre szánt MTB esetében. Utóbbinál - összhangban a karbonvázak gyártási koncepcióival - az alsó részen nagyobb átméreőt használnak az irányítás pontossága érdekében.
Alapvetően 3 átmérő terjedt el az iparágban: 1" (25,4mm), 1 1/8" (28,6mm) és 1 1/2" (38,1mm), a Tapered villák is ennek kombinációi: felül 1 1/8", alul pedig 1 1/2"-osak.
A villanyak kétféle módon rögzül a vázban:
- - "Menetes": a kormánycsapágy rögzíti (menetes villanyak menetes kormánycsapágy diós rendszerű kormányfej)
- - "AHEAD rendszer": a kormányfej rögzíti (menet nélküli villanyak AHEAD kormánycsapágy AHEAD kormányfej)
Menetes rendszernél az ideális csapágyhézagot a kormánycsapágy állító-anyáival állítjuk be, AHEAD rendszer esetében pedig egy a villanyakba speciálisan bepréselt csillaganya segítségével, felülről a zárókupakon keresztül állítjuk be, majd a kormányfej rögzítőcsavarjai biztosítják, hogy a csapágy ne lazuljon fel.
A megfelelő villa megrendeléséhez ellenőrizheted a weboldalon az adott villa paramétereit (Villanyak kivitele), de szívesen segítünk, hogy elsőre jót rendelj!
Így néz ki az AHEAD rendszerű, menet nélküli villanyak. A gyári - kb 265mm - hosszából a legtöbb esetben vágni kell. Alu és acél nyakak esetében egy vasfűrész tökéletes lesz
Így pedig a hagyományos rendszerű, menetes villanyak. Itt fontos a gyári méret, ha nem akarunk a menet meghosszabbításával bajlódni
