- Edzés, Fitness (133)
- Fék (1924, 2 új)
- Hajtás (1947, 3 új)
- Kerék (3447, 1 új)
- Kerékpár (1050, 2 új)
- Karbantartás (1788, 1 új)
- Kiegészítők (4688, 13 új)
- Kormány (1373)
- Kerékpár Nyereg (785)
- Kerékpár Rugóstag (39)
- Kerékpár Ruházat (2083)
- Szállítás (165)
- Tárolás (89)
- Váltás (1113, 3 új)
- Váz (286)
- Villa (418, 1 új)
- Egyéb termékek (33)
- Kerékpár Komplett szettek (3)
Milyen nyomáson használjam a gumimat?
Akármilyen (MTB, Országúti, BMX, Városi vagy Trekking) gumiról van szó, a gumi és belső élettartamát döntően befolyásolja, hogy milyen nyomáson használjuk. Alaptétel, hogy minél keményebbre fújjuk, annál jobban gördül, hiszen kisebb felület érintkezik a talajjal. Az alacsony nyomásnak, bár nagyobb tapadást biztosít, több hátránya is van: a legnagyobb gondot az ún. "felütéses" defektek jelentik: kis nyomáson élesebb tárgyak, padkák, kövek a gumit egészen a felniig benyomják, a belsőt pedig a felni tulajdonképp átmetszi két párhuzamos vonal mentén. Ezeket sok esetben nem könnyű folttal megjavítani, általában belsőcsere a végük, komolyabb felütés esetén pedig a felni is maradandóan sérül, ami V-fék esetében fékezési problémát okoz, UST-s rendszernél levegővesztést okozhat. A felni sérülése extra költség, nem érdemes kockáztatni.
Az alacsony keréknyomás káros lehet a belső szelepkialakítására is: az alacsony nyomáson használt gumi megcsúszhat a felnin és magával mozdítva a belsőt, elnyírhatja a szelep tövét. Ez azonnal is, és javíthatatlan defektet okoz.
Érdemes tehát mindig megfogadni a gyárilag ajánlott nyomásértékeket, figyelembe véve saját használati szokásainkat (terep/aszfalt, komfort/sebesség, stb), illetve testsúlyunkat is.
Egyes gyártók termékleírásában megtalálhatjuk a testsúlyunkhoz optimális nyomást is ami jelentős eltéréseket mutathat!
(pl. Hutchinson Equinox Tour de France modell):
<60kg: 6..7bar
60..75kg: 6,5..7,5bar
>80kg: 8..8,5bar
Ezt az értéket már csak az időjáráshoz kell igazítani, hidegebb, vagy esős időben alacsonyabb nyomást alkalmazzunk, melegebb, tiszta időben, jó útviszonyok közt tekerhetünk nagyobb nyomáson.