- Edzés, Fitness (133)
- Fék (1942, 2 új)
- Hajtás (1922, 2 új)
- Kerékpár Kerék (3505, 1 új)
- Kerékpár (1049, 2 új)
- Karbantartás (1853, 1 új)
- Kerékpár Kiegészítők (4792, 13 új)
- Kormány (1363)
- Nyereg (778)
- Kerékpár Rugóstag (40)
- Ruházat (2050)
- Szállítás (171)
- Tárolás (92)
- Váltás (1122, 3 új)
- Váz (289)
- Kerékpár Villa (415, 1 új)
- Kerékpár Egyéb termékek (33)
- Komplett szettek (3)
Miért jó a defektvédős gumi?
Defektvédelem … és a Nagy durranás elmarad
Több csoportját ismerjük a defektvédő/defektmentes rendszereknek, gyorsan vegyük górcső alá:
Defektgátló szalagok, betétek
Főképp városi ingázóknak fejlesztették ki évekkel ezelőtt a futófelület alá helyezett betéteket, melyek a szúrásos defektekkel szemben hatékonyak.
A szalagok utólag beépíthetőek, míg a gyárilag gumiba „rejtett” övekkel semmi dolgunk nincs, titokban végzi hálás dolgukat. Két típusuk van, az egyik a nagy belső ellenállású gumi jellegű anyag, a másik pedig egy vékony – gyakran kevlárből szőtt – szövetréteg, ami mechanikai védelmet nyújt a szúrások ellen. Előnye hogy rugalmasabb, tehát a gumi gördülési komfortját nem befolyásolja, míg a valódi kaucsuk tartalmú defektgátló öv akár a rajzszöget sem engedi át.
Defekgátló habok, folyadékok, spray-k
Használatuk a versenysportból származik. A Slime egyike volt azoknak az úttörőknek, akik olyan folyadékot fejlesztettek, ami a belsőbe töltve megtartotta folyékony jellegét, majd defekt esetén a kiáramló nagy sebességű levegővel együtt betömítette a lyukat. Hasonló rendszert azóta már többen is használnak (Joe’s NoFlats, OKO, stb). Ezeket preventív eszköznek tekinthetjük, mert abekövetkezett defekt előtt gondoskodunk azok kezeléséről. Vannak ezen kívül olyan spray-k, melyek a már leeresztett köpenyt saját nyomásukkal fújják fel (Barbieri, Motip).
Oldalfal védelem
A szúrásos defekteken kívül gyakoriak a felütéses defektek is. Ennek oka lehet az alacsony guminyomás, vagy a nagy sebességű, esetleg éles tereptárgy által okozott sérülés. A köznyelv kígyóharapásos (snakebyte) defeknek is nevezi felütést, mert a felni a legtöbb esetben kígyóharapáshoz hasonló, két, párhuzamos vágást ejt a belsőn, amikor az eléri a talajt. A jelenség azonnali és gyors nyomásvesztéssel jár, gyakran a felnin is sérülést követel. Sok gyártó készít erősített oldalú köpenyt. Gyakori a kettős szövetréteg, illetve az oldalfal külön megerősítése, mely jobban ellenáll ezeknek a körülményeknek. Ez természetesen jelentős súlytöbbletet is jelent, de extrém felhasználás esetén sajnos az egyetlen megoldás.