- Kerékpár Edzés, Fitness (138, 1 új)
- Kerékpár Fék (1886, 2 új)
- Hajtás (1875, 5 új)
- Kerék (3630, 7 új)
- Kerékpár (1051)
- Kerékpár Karbantartás (1671, 16 új)
- Kiegészítők (4646, 7 új)
- Kormány (1346)
- Nyereg (762)
- Kerékpár Rugóstag (41)
- Ruházat (2135, 1 új)
- Kerékpár Szállítás (156)
- Tárolás (89)
- Váltás (1059, 3 új)
- Váz (310)
- Kerékpár Villa (465)
- Egyéb termékek (32)
- Komplett szettek (8)
Mi az ISIS Drive tengelyszabvány?
Az ISIS rendszer ötlete 1998-ban merült fel azon vállalatok fejében, melyek reagálni akartak a Shimano Octalink rendszerére. Mivel az alkatrészek fizikai igénybevételének növekedése (új irányzatok megjelenése: Dirt, Downhill, FreeRide, 4Cross, stb., valamint a felfüggesztések fejlődésének köszönhető sebességnövekedés önmagában fokozta az erőhatásokat!) indokolttá tette a négyszöges rendszerek helyett egy új, merevebb szabvány használatát, két választásuk maradt. Rendkívül magas licenszdíj ellenében az Octalink szabványt alkalmazni [erre máig nincs példa ;)], vagy többen összeállva egy új alternatívát kínálni a vásárlóknak.
A második út valósult meg, így a Truvativ, a Race Face, a Chris King megalkotott egy, az Octalinkhez hasonló, bordás tengelyvégű hajtómű/monoblokk szabványt. A legtöbb ilyen monoblokk egy láncvonal stabilizáló gyűrűvel is el van látva, mivel a korábbi négyszöges tengelyeknél előfordulhatott, hogy túlzott erejű meghúzás esetén a hajtókar túlzottan rácsúszott a tengelyre. Ennek az volt az eredménye, hogy a valós láncvonal eltért az elvileg szükségestől, így romlott a váltás minősége.
Az ISIS Drive mellett elterjedt az ISIS Howitzer szabvány is. Ebben az esetben a tengelyvég kialakítása azonos az ISIS Drive-val, azonban a csapágyak nem a középcsapágy-házon belül, hanem azon kívül helyezkednek el, ezzel is növelve a rendszer merevségét. A két eltérő középcsapágyhoz azonban különböző kialakítású hajtókarok szükségesek! Ennek oka abban keresendő, hogy bár a csapágyak elhelyezkedése miatt a szélesség eltérő, a hajtásrendszer megfelelő működéséhez a láncvonalnak azonosnak kell lennie, ezt pedig a hajtókar eltérő kialakításával érik el.
Bővebb információ : www.isisdrive.com
