- Edzés, Fitness (70)
- Fék (1496, 22 új)
- Hajtás (1579, 21 új)
- Kerék (2957, 16 új)
- Kerékpár Kerékpár (1004, 5 új)
- Karbantartás (1168, 11 új)
- Kiegészítők (3665, 20 új)
- Kormány (1185, 18 új)
- Kerékpár Nyereg (679, 5 új)
- Rugóstag (35)
- Ruházat (1541, 14 új)
- Szállítás (153)
- Tárolás (57, 2 új)
- Váltás (1006, 8 új)
- Kerékpár Váz (228)
- Villa (359, 16 új)
- Egyéb termékek (34)
- Turkáló (1)
- Komplett szettek (7)
Mi az a Skid-pont, hogyan számítják?
A Skid pont [e: szkid] a fixi-bringák sajátossága:
Mi a Skid?
Mivel itt a hajtásban nincs szabadonfutó alkatrész, a pedál és a kerék állandó kapcsolatban van. Skid-elni annyit tesz a kereket nem lassítjuk, hanem hirtelen mozdulattal megállítjuk; pl a hátsó kereket egy pillanatra levegőbe emelve.
A pedál/hatókar helyzete ilyenkor legtöbbször vízszinteshez közeli. A fent említett állandó pedál/kerék kapcsolat miatt, ha a hajtókar egy pozícióban van, ezért a kerék sem tud ilyenkor bárhol talajt érni: itt jön be az első és hátsó fogaskerekek fogszámának jelentősége!
Mi a Skid-pont?
A hajtás áttételi aránya épp azt jelenti, hogy a hajtókar teljes fordulatára a kerék mennyit fordul. Pl a 42/14-es áttételnél ez épp 3,00, ami azt jelenti, hogy a skid-hez szükséges pedálállásnál mindig ugyanott fog állni a kerék (alsó holtponton, meg máshol viszonylag nehéz erőt kifejteni :) ).
Könnyen kitalálható, hogy így nem tudjuk sokáig használni a guminkat, és ezen a helyen egyszercsak kilyukad :( , vagy valamit mesterkedni kell : pl időnként leengedjük és arrébb forgatjuk a gumit a felnin, vagy ha szingóval járunk, esetleg a hajtásban a láncot tehetjük arrébb, hogy a koptatható felület máshova kerüljön.
Hogyan számoljuk?
Természetesen a legegyszerűbb talán, ha a építéskor odafigyelünk, és keresünk egy olyan áttételt, ami ezt is szem előtt tartja: Olyan áttételek a nyerők, melyeknek csak sokadik fokon van közös többszörösük. Jó, ez persze száraz matek, de hasznos :)
Itt letölthető a táblázat xls formátumban, áttétel ajánlóval!! Letöltés
