- Edzés, Fitness (65, 1 új)
- Fék (1497, 31 új)
- Hajtás (1588, 24 új)
- Kerék (2964, 26 új)
- Kerékpár (992, 1 új)
- Karbantartás (1166, 6 új)
- Kiegészítők (3642, 12 új)
- Kormány (1168, 4 új)
- Kerékpár Nyereg (675, 4 új)
- Rugóstag (35)
- Ruházat (1539, 20 új)
- Szállítás (153)
- Tárolás (57, 2 új)
- Váltás (998, 11 új)
- Kerékpár Váz (232, 3 új)
- Kerékpár Villa (361, 7 új)
- Egyéb termékek (34)
- Turkáló (1)
- Komplett szettek (7)
Mennyi a maximális keréknyomás?
Akármilyen gumiról van szó (MTB, Országúti, BMX, Városi vagy Trekking), a gumi és a belső élettartamát döntően befolyásolja, hogy milyen nyomáson használjuk. Alaptétel, hogy minél keményebbre fújjuk, annál jobban gördül, hiszen kisebb felület érintkezik a talajjal. Az alacsony nyomásnak, bár nagyobb tapadást biztosít, több hátránya is van. A legnagyobb gondot az ún. "felütéses" defektek jelentik: kis nyomáson élesebb tárgyak, padkák, kövek a gumit egészen a felniig benyomják, a belsőt pedig a felni tulajdonképpen átmetszi két párhuzamos vonal mentén (sokan “kígyóharapásos” defekt néven ismerik). Ezeket sok esetben nem könnyű folttal megjavítani, általában belsőcsere a végük, komolyabb felütés esetén pedig a felni is maradandóan sérül, ami V-fék esetében fékezési problémát okoz, UST-s rendszernél levegővesztést okozhat. A felni sérülése extra költség, nem érdemes kockáztatni.
Az alacsony keréknyomás káros lehet a belső szelepkialakítására is: az alacsony nyomáson használt gumi megcsúszhat a felnin és magával mozdítva a belsőt, elnyírhatja a szelep tövét. Ez azonnal, és javíthatatlan defektet okoz.
Érdemes tehát mindig megfogadni a gyárilag ajánlott nyomásértékeket, figyelembe véve saját használati szokásainkat (terep/aszfalt, komfort/sebesség, stb), illetve testsúlyunkat is.
Egyes gyártók termékleírásában megtalálhatjuk a testsúlyunkhoz optimális nyomást is ami jelentős eltéréseket mutathat!
(pl. Hutchinson Equinox Tour de France modell):
<60kg: 6..7bar
60..75kg: 6,5..7,5bar
>80kg: 8..8,5bar
Ezt az értéket már csak az időjáráshoz kell igazítani, hidegebb, vagy esős időben alacsonyabb nyomást alkalmazzunk, melegebb, tiszta időben, jó útviszonyok közt tekerhetünk nagyobb nyomáson.
