- Edzés, Fitness (130)
- Fék (1899, 2 új)
- Kerékpár Hajtás (1886, 3 új)
- Kerék (3396, 1 új)
- Kerékpár (1077, 2 új)
- Kerékpár Karbantartás (1750, 1 új)
- Kiegészítők (4553, 13 új)
- Kerékpár Kormány (1325)
- Kerékpár Nyereg (768)
- Rugóstag (39)
- Ruházat (2026)
- Szállítás (163)
- Kerékpár Tárolás (87)
- Váltás (1106, 3 új)
- Váz (291)
- Kerékpár Villa (416, 1 új)
- Kerékpár Egyéb termékek (32)
- Komplett szettek (3)
Kerékpárszállítók
Ha nyaralni, túrázni, vagy versenyezni indulsz, akkor első körben érdemes beszerezned egy, az autóddal kompatibilis szállítóeszközt, ami biztonságosan és kényelmesen szállítja kedvenc bringád.
Mert családdal vagy a haverokkal, a lényeg, hogy a bringákat magunkkal vihessük. Ennek általában nincs is akadálya, akkor sem, ha tele vagyunk utasokkal, csomagokkal.
Milyen megoldások jöhetnek szóba?
Nézzük meg:
A kerékpárszállításnak jelenleg 3 elterjedt módját ismeri a piac:
Azt hogy melyik autótípusra milyen szállítók közül válogathatunk, mindig a szállítóeszköz gyártójának kompatibilitási tábláját kell kiindulási alapnak venni.
Ha szerepel benne kompatibilisként, akkor nem lehet gondunk, ha itt nem szerepel az autónk, érdeklődhetsz a kompatibilitásról az eBIKE.hu ügyfélszolgálaton.
Melyiket is szeressük, ha több típus is szóbajöhet? Nos mindenkinek megvan a maga elképzelése, mit tart biztonságosnak, a tetőn, vagy a hátsó részen történő szálíltást.
Fontos előírás, hogy a hátulra szerelt kerékpárszállítók nem takarhatják a hátsó lámpákat, valamit a rendszámtáblát. A vonóhorogra szerelt szállítóknál előírás, hogy a szállítóeszköz rendelkezzen kiegészítő világítással, valamint gyári, megvilágított rendszámtáblatartóval, ahova a kocsin lévő rendszámot át lehet/KELL helyeznünk minden használatkor.
Az általunk forgalmazott szállító eszközök minden jelenlegi előírásnak megfelelnek.
Egy kocsival, extrém esetben akár 7-8 bringa is szállítható (4 a tetőn, 3-4 hátul), de ez már jelentős többletsúly, befolyásolja a kocsi irányíthatóságát (pl oldalszélben, kanyarban), így figyeljünk oda a megváltozott körülményekre, és ne megszokásból vezessünk.
Szállítás a tetőn
Aki attól tart, hogy egy kezdő, figyelmetlen autós nekimegy hátulról, annak egyedüli megoldás a tetőre szerelhető szállító. Ez a legrégibb szálíltási mód, de sokszor még mindig az egyedüli opció az egyes autótípusok sajátos hátsórész kialakítása miatt, vagy a bringánk jellege miatt (pl. tandem).
- A hátsó ajtóhoz való hozzáférés itt minden esetben természetesen problémamentes.
- A felpakolás 1-2 kerékpárnál még úgy ahogy kényelmes lehet, de érdemes egy mobil fellépőt beszereznie annak, aki nyaralásnál többször is tervezi föl-le pakolni a család minden bringáját.
- Néha az olcsónak tűnő megoldás (hipermarketes 5000 Ft-os tartó) a végén sokkal többe kerül: problémás és instabil rögzítés, nem zárható tartó.
Van, aki épp attól tart - számtalan ilyen képet látunk a neten - hogy ő maga feledkezik meg a tetőn lévő bringákról és egy parkolóházban, vagy a garázsában rommá töri a bringáit a kocsi tetején. Nekik tökéletes megoldás a hátsó szállítás.
Szállítás a hátsóajtón
Az autónk hátsó részére szerelhető kerékpárszállítók kisebb légellenállást, praktikusabb használatot (könnyű fel- és leszerelés) biztosítanak.
- Nem igényelnek egyéb eszközt az autón (pl tetőcsomagtartó, keresztrúd, vonóhorog)
- Végtelenül egyszerű a felszerelésük,
- Stabilan rögzülnek az autón
- olyan esetben ideálisak, ha ritkán használjuk őket, és kevés helyünk van az otthoni tárolásukra.
Viszont: - Sok esetben takarhatják a hátsó lámpákat, vagy a rendszámot
- Nem teszik egyszerűen hozzáférhetővé a csomagtartót
Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók
Egyértelműen a legelegánsabb rögzítési mód. Stabil, gyári rögzítési pontra kerül a tartó, nincs közvetlen kapcsolat a karosszériával.
A kerékpárokat csak 20-30 cm-rel kell megemelni, és a legtöbb ilyen vonóhorgos szállító eleve alsósínes, így a kerékpárokat is teljesen fixen tartja.
A jobb modelleknél alap a dönthetőség is, 2-3-4 kerékpár szállítására is alkalmasak.
A gyárilag 3-as szállítók sokszor egy kiegészítő szettel 4 kerékpár szállítására is bővíthetők.
További előnye a középkategória fölötti tartóknak, hogy a szállító is kulccsal rögzíthető a vonóhorogra, valamint a kerékpárok is rögzíthetőek a szállítóeszközre, jelentősen rontva az alkalmi tolvajok esélyeit.
Hogyan rakjuk a bringákat a tartóra?
- Értelemszerűen legbelülre menjen a legnehezebb bringa a hátsó szálllítóknál, hogy a szállítóeszköz rögzítőin a legkisebb legyen a dinamikus terhelés.
- Figyeljünk a bringák stabil rögzítésére, amihez sok esetben a gyártók nem adnak elég rögzítőt. Próbáljuk kihozni a maximumot a dolog túlbonyolítása nélkül. Rögíztsük stabilan a kormányt, és a pedálokat a legoptimálisabb helyzetben, pl 1-2 gumipókkal
- A karosszériát és bringákat töröljük pormentesre az érintkező felületeknél, a bringák és a szállítóeszköz közé tegyünk polifoam darabot, vagy egy vastagabb, de puha rongyot a felületi sérülések elkerülésére!
- Indulás előtt mozgassuk meg alaposan a tartót és a bringákat is, ellenőrizve, hogy egy váratlan manővernél is stabilan a helyükön maradnak egy a bringáink.
Összegezve tehát, mindhárom kerékpár szállítási mód megkímél minket attól, hogy az utastérben kelljen szállítanunk a kerékpárjainkat.
A három szállítási mód mindegyikének megvan az egyedi sajátossága:
- helyigény,
- felszerelési praktikum,
- kerékpár-rögzítési praktikum,
- csomagtartó-hozzáférhetőség
- biztonság
- ár
Autónk, és egyéni preferenciánk alapján mi magunk dönthetjük el, számunkra melyik a legjobb megoldás!