Hogyan védhetem meg a bringát a téli/saras időjárástól?

Nézzük csak:
A vázat igazából – ha van egy jó sárvédőd – csak alul, a középcsapágynál kell védelni. Ide verődik fel a legtöbb szennyeződés. Ezt egyrészt megteheted a sárvédő meghosszabbításával, illetve olyan ápolóanyag, esetleg szilikon használatával, ami a sólé nagy részét közvetlenül lepergeti. Fontos ilyenkor, hogy ellenőrizd, a gumi nem ér-e sehol a vázhoz, mert a fémig ledörzsölt helyeken a váz könnyen elkezd korrodálni (aluváz is).
A guminak biztosan jót tesz a gumiápoló (pl. Sonax), ami védelmet ad a sólé káros hatásától.
Fontos, hogy a tömítések jó állapotban legyenek, a láncot pedig tanácsos minden használat után – száraz állapotban – újrakenni.
A bowdeneket szoktuk még óvni teljes burkolattal, ami egy szívószálhoz hasonlít a leginkább, így a bowdenhuzal sem tud korrodálódni.
Figyelmet fordíthatsz a fékekre is, amivel túl sokat ugyan nem lehet tenni, menet közben fokozottan fognak kopni, de otthon érdemes a felnin, fékpofán maradt saras/sós szennyeződést eltávolítani, mert ez nagyban csökkenti a felni/fékpofa élettartamát.
 

Mennyire találtad hasznosnak?

4.7
(6 értékelés)
Az értékeléshez lépj be vagy regisztrálj!
magyar english
Belépés


Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.