- Edzés, Fitness (133)
- Fék (1942, 2 új)
- Hajtás (1922, 2 új)
- Kerék (3505, 1 új)
- Kerékpár Kerékpár (1049, 2 új)
- Karbantartás (1853, 1 új)
- Kiegészítők (4792, 13 új)
- Kormány (1363)
- Nyereg (778)
- Kerékpár Rugóstag (40)
- Kerékpár Ruházat (2050)
- Szállítás (171)
- Tárolás (92)
- Váltás (1122, 3 új)
- Váz (289)
- Villa (415, 1 új)
- Egyéb termékek (33)
- Komplett szettek (3)
Gumiabroncsok karbantartása
A kerékpárok éves (féléves) karbantartásakor nézzük át alaposan gumiköpenyeink állapotát. A helytelenül beállított felnifékek kidörzsölhetik a gumi oldalfalát, ami javíthatatlan, szakadásos defektet okoz.
Ennél is alattomosabbak a futófelületbe beágyazódó tüskék, fém, és üvegszilánkok. Ezek ha teljesen átérik a köpenyt, defektet okoznak, és ha nem távolítjuk el, az új belsőt is kilyukasztják. (Tipp: amikor a belsőt kivesszük figyeljük meg, hol van a lyuk, majd ez alapján ellenőrizzük a külsőt, hogy a lyuknak megfelelő helyen van-e beszorult tüske vagy szilánk.) ujjunkat belül végig húzva minden ilyen veszély kiküszöbölhető.
Természetesen utunk során sok olyan szilánkot is összeszedünk, melyek nem okoznak rögtön defektet. Sajnos ezek a tekerés közben egyre mélyebbre ágyazódnak, és megsérthetik a gumiköpeny szövetszerkezetét, ami nagy nyomáson üzemelő pl. országúti köpenyeknél veszélyes durrdefektet is okozhat. Érdemes időszakonként tehát átvizsgálni a futófelületet, és a szükséges kármentést pl. egy hegyes csavarhúzóval elvégezni.
Alábbi képsorozatunk illusztrálja a kívülről veszélytelennek tűnő, de a hónapok alatt begyűjtött számos tüskét, szilánkot, melyek rengeteg bosszúságot okoztak volna (5000 defektmentes kilométer/kerékpár)
1. ábra: A futófelületben megbúvó üvegdarab
Menet közben nem vehető észre, mégis komoly kárt okozhat idővel minden ilyen mélyen befúródott tüske.
2. ábra: Összenyomva hamar eltávolítható
A leengedett gumit egyszerűen összenyomva szinte magától kiesik az „idegen test”, ha nem, akkor segítsünk rajta egy keskenyebb fejű csavarhúzóval.
3. ábra: A legtöbb esetben mély a sérülés, de a defektvédőnél véget ér
A befúródott szilánk helyén jókora kráter marad, de helyreáll a szerkezeti egyensúly, nem feszül és hasad tovább a mintázat.
4. ábra: Nem ritka, hogy 2-3mm-es szilánokkel van tele a gumi
A szilánkok eltávolítása után mossuk le alaposan a gumit és szárítsuk meg. Télen a rárakódott só és a hideg tehet kárt értékes guminkban, erre fordítsunk fokozott figyelmet.