Gyakran csapódik a láncom a vázhoz. Mit tehetek ellene?

Elég bosszantó dolog, amikor rázós úton a láncunk csörömpöl a vázon. Azontúl, hogy a kellemetlen a fülünknek, sajnos a váz sem élvezi a dolgot. Gyakran a teljes festékréteg bánja, ami idő előtti korróziót, vagy karbon esetén a szálszerkezet sérüléséhez is vezethet.

Ilyenkor általában a váltó"feszítőrugóját" gyanúsítjuk, de nem minden esetben okolható ezért a jelenségért. Egy sokat szolgált váltó kanálfeszítője, valóban gyengülhet az évek során, de érdemes inkább két praktikus tanácsot megfogadni:

A láncfeszességet nem igazán lehet állítani, a mai drágább váltókon is csak egy kuplung-szerkezet tudja fékezni a kanál lengését. Azt viszont érdemes figyelni, hogy hogy milyen váltó-áttételben tekerünk: lehetőség szerint ne legyen soha a láncunk "laza", ami azt jelenti, ne menjünk elől-hátul kis lánckeréken keresztben. Ez azért nem jó, mert ilyenkor a kanál a legtöbb lánc-felesleget fel kell vegye, ami súlyban is sok neki, ráadásul a feszítőrugója pont "alap" feszítésen van, tehát nagyon könnyen be tud lengni.

Célszerű elől feljebb váltani, és ehhez hátul is beváltani a megfelelő, könnyebb fokozatba. A láncfelesleg így a lánckerekeken marad, kevesebb láncot kell tartson, a váltókanál így előre fordul, és egyúttal nagyobb feszességgel is fogja tartani.

Emellé még érdemes egy neoprén vázvédőt beszerezni, és a jelenség nagyja meg fog szűnni.

 

Mennyire találtad hasznosnak?

Még nincs értékelve!
Az értékeléshez lépj be vagy regisztrálj!
magyar english
Belépés


Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.