- Edzés, Fitness (67)
- Fék (1493, 6 új)
- Kerékpár Hajtás (1599, 6 új)
- Kerék (2932, 3 új)
- Kerékpár (919, 1 új)
- Karbantartás (1169, 1 új)
- Kiegészítők (3567, 16 új)
- Kormány (1171, 2 új)
- Nyereg (667, 3 új)
- Rugóstag (34)
- Ruházat (1526, 12 új)
- Szállítás (155, 2 új)
- Tárolás (56)
- Váltás (1016, 6 új)
- Váz (232, 1 új)
- Villa (397, 10 új)
- Egyéb termékek (34)
- Turkáló (1)
- Komplett szettek (7)
Gyakran csapódik a láncom a vázhoz. Mit tehetek ellene?
Elég bosszantó dolog, amikor rázós úton a láncunk csörömpöl a vázon. Azontúl, hogy a kellemetlen a fülünknek, sajnos a váz sem élvezi a dolgot. Gyakran a teljes festékréteg bánja, ami idő előtti korróziót, vagy karbon esetén a szálszerkezet sérüléséhez is vezethet.
Ilyenkor általában a váltó"feszítőrugóját" gyanúsítjuk, de nem minden esetben okolható ezért a jelenségért. Egy sokat szolgált váltó kanálfeszítője, valóban gyengülhet az évek során, de érdemes inkább két praktikus tanácsot megfogadni:
A láncfeszességet nem igazán lehet állítani, a mai drágább váltókon is csak egy kuplung-szerkezet tudja fékezni a kanál lengését. Azt viszont érdemes figyelni, hogy hogy milyen váltó-áttételben tekerünk: lehetőség szerint ne legyen soha a láncunk "laza", ami azt jelenti, ne menjünk elől-hátul kis lánckeréken keresztben. Ez azért nem jó, mert ilyenkor a kanál a legtöbb lánc-felesleget fel kell vegye, ami súlyban is sok neki, ráadásul a feszítőrugója pont "alap" feszítésen van, tehát nagyon könnyen be tud lengni.
Célszerű elől feljebb váltani, és ehhez hátul is beváltani a megfelelő, könnyebb fokozatba. A láncfelesleg így a lánckerekeken marad, kevesebb láncot kell tartson, a váltókanál így előre fordul, és egyúttal nagyobb feszességgel is fogja tartani.
Emellé még érdemes egy neoprén vázvédőt beszerezni, és a jelenség nagyja meg fog szűnni.
