- Edzés, Fitness (130)
- Fék (1964, 2 új)
- Kerékpár Hajtás (1951, 2 új)
- Kerék (3656, 1 új)
- Kerékpár (1040, 2 új)
- Karbantartás (1865, 1 új)
- Kiegészítők (4715, 11 új)
- Kormány (1396)
- Nyereg (769)
- Rugóstag (40)
- Kerékpár Ruházat (2023)
- Kerékpár Szállítás (177)
- Tárolás (89)
- Váltás (1138, 3 új)
- Váz (287)
- Villa (441, 1 új)
- Egyéb termékek (32)
- Komplett szettek (3)
Gyakran csapódik a láncom a vázhoz. Mit tehetek ellene?
Elég bosszantó dolog, amikor rázós úton a láncunk csörömpöl a vázon. Azontúl, hogy a kellemetlen a fülünknek, sajnos a váz sem élvezi a dolgot. Gyakran a teljes festékréteg bánja, ami idő előtti korróziót, vagy karbon esetén a szálszerkezet sérüléséhez is vezethet.
Ilyenkor általában a váltókanál "feszítőrugóját" gyanúsítjuk, de nem minden esetben okolható ezért a jelenségért. Egy sokat szolgált váltó kanálfeszítő-rugója valóban gyengülhet az évek során, de érdemes inkább két praktikus tanácsot megfogadni:
A lánc feszességét áltlában nem lehet állítani a váltón. A mai, drágább váltókon is csak egy kuplung-szerkezet tudja fékezni a váltókanál lengését. Éppen ezért érdemes odafigyelni arra, hogy hogy milyen váltó-áttételben tekerünk:
"lehetőség szerint soha ne menjünk elől-hátul kis lánckeréken keresztben"
Ez két dolog miatt nem jó. Mert:
- ilyenkor a váltókanál a legtöbb lánc-felesleget kell felvegye, ami nem csak súlyban sok neki, de a feszítőrugója is éppen "alap" feszítésen van, tehát nagyon könnyen be tud lengni.
- a kis fogaskerekek használata miatt ilyenkor a lánc közelebb is fut a láncvillához, tehát értelemszerűen hamarabb hozzá fog csapódni.
Célszerű elől feljebb váltani, és ehhez hátul is beváltani a megfelelő, könnyebb fokozatba. A láncfelesleg így a lánckerekeken marad, kevesebb láncot kell tartson, a váltókanál így előre fordul, és egyúttal nagyobb feszességgel is fogja tartani.
Emellé még érdemes egy neoprén vázvédőt beszerezni, és a jelenség nagyja meg fog szűnni.
