- Edzés, Fitness (130)
- Fék (1980, 2 új)
- Hajtás (1936, 2 új)
- Kerék (3526, 1 új)
- Kerékpár (1115, 2 új)
- Kerékpár Karbantartás (1862, 1 új)
- Kiegészítők (4803, 13 új)
- Kerékpár Kormány (1367)
- Nyereg (782)
- Rugóstag (40)
- Ruházat (2058)
- Szállítás (174)
- Tárolás (91)
- Váltás (1128, 3 új)
- Váz (290)
- Kerékpár Villa (416, 1 új)
- Kerékpár Egyéb termékek (32)
- Komplett szettek (3)
Ugrik a láncom: Cserélhetek egy lánckereket a fogaskeréksoron?
Az említett probléma elég gyakori.
Sokszor találkozunk ezzel, főleg azoknál, akik sík terepen használják a bringájukat, egy áttételben, vagy pedelecet használnak elektromos rásegítéssel.
Ezeknél a bringáknál hamar el lehet érni a rásegítés végét, és ha elől ez túlzottan kis lánckerékkel párosul akkor azt is, hogy hátul folyton a legkisebb lánckeréken fut a lánc. A motor ereje plusz igénybevétel a láncnak, így ez is könnyebben kopik - "nyúlik" - és mivel itt van a legkevesebb fog, ezért a lánckerék fogai a megnyúlt lánccal kombinálva hatványozottan gyorsan kopnak (csúcsosodnak, és a megnyúlt lánc a fogak tetején fut, nagyobb erőkifejtésre pedig átugrik a fogakon)
Egy átlagos fogaskeréksor, egy rásegítés nélküli bringán időjárástól, karbantartástól és a gazdától függően elmegy 8-10ezer kilométert, egy középmotoros pedelecnél várhatóan ennek kb fele a várható futásteljesítmény. Itt különösen igaz, hogy felhasználó és kerékpár függő, hogy mikor érik meg cserére a hajtás.
Több cikkünkben is megemlítjük, hogy a sort kompletten lánccal együtt cserélni azért javasolt, mert a lánc is biztos elkopott már ennyi idő alatt, és a fogaskeréksor többi lánckereke is bizonyos mértékben már megkopott. Ha erre új láncot tennénk úgy, hogy csak a megkopott lánckereket cseréljük, akkor a többi - szintén bizonyos fokig megkopott fogaskeréken - ugrana az új lánc.
