Új: Shimano 12 sebességes XT és SLX alkatrészcsaládok

AZ ÚJ SHIMANO DEORE XT & SLX ALKATRÉSZCSALÁD ELHOZZA A 12 SEBESSÉGET A MONTISOKNAK


 

 

Az igazi, eredeti MTB alkatrészcsalád, valamint a legjobb ár/érték arányú alkatrészcsalád is 12 fokozatú lesz!


A világ legjobb hegyi kerékpáros versenyzőinek tapasztalataira építve a Shimano elérhetővé teszi a csúcs verseny technológiát az átlag, lelkes montisok számára is.
Az új DEORE XT M8100 sorozat, az első igazi MTB család legfrissebb iterációja 2019. június közepétől tovább építi kiváló teljesítményt nyújtó örökségét a mai igényes és kalandos hegyikerékpárosok számára.
Mindezzel egy időben 2019 júliusától az XTR és a DEORE XT azonos DNS-ből elérhető az új SLX M7100 sorozat, mely célja, hogy minőségi teljesítményt nyújtson mindazoknak a hegyi kerékpárosoknak, akik az új kihívásokat kutatják.

DEORE XT – tartósság és teljesítmény a ma hegyikerékpárosának

Az új DEORE XT M8100 sorozat rendelkezik többek között a Shimano 12 fokozatú MICRO SPLINE fogaskoszorújával 10-45, vagy 10-51 fogkapacitással, 1x12, vagy 2x12 HOLLOWTECH II hajtóművekkel, szuper erős 2, illetve 4 dugattyús fékekkel, több irányban is állítható ISPEC-EV váltókarokkal, 12 fokozatra tervezett precíz első- és hátsó váltókkal, gyorsan hűlő ICE TECHNOLOGIES FREEZA féktárcsákkal és teljes XC, vagy Enduro kerék-szettekkel természetesen mind a mai modern hegyikerékpárosok igényeire tökéletesítve.
 
Hajtóművek: Az új DEORE XT 1x12 hajtómű HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készül. A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed hajtás és halk működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű egy közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét. 28, 30, 32, 34 és 36 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, ráadásul kompatibilisek az XTR és az SLX rendszerekkel is.
 
4 hajtókar hosszal (165mm, 170mm, 175mm és 180mm) és 3 féle láncvonallal lesz elérhető:
- 52mm (FC-M8100-1) a 142 és 148mm-es  Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el.
- 55mm (FC-M8120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm)
- 56.5mm (FC-M8130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor.
Hajtómű súlyok: FC-M8100-1: 620g, FC-M8120-1: 628g, FC-M8130-1: 636g (mind 32F lánckerékkel; 175mm hosszal, középrész nélkül)
A DEORE XT 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel a 10-45F fogaskoszorúval maximalizálja a lehetőségeket mindenféle terepviszonyok között miközben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között, így biztosítva az egyenletes pedálcsapás számot.
Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető, mindkettő egy 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez. Az FC-M8100-2 142mm-es O.L.D.-vel 48,8mm-es láncvonalhoz és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik, míg az FC-M8120-B2 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik.
Az FC-M8120-B2 (36-26T, 175mm, w/o BB) 672g súlyú, az FC-M8100-2 36-26T, 175mm, w/o BB) 654g.
 
Fogaskoszorú: A 12 fokozatú DEORE XT fogaskoszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek, 10-45 fogkiosztás a kisebb fokozatok közötti lépcsőkért és 10-51 a maximális áttétel tartományért. Mindkét fogaskoszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon ül a 10 db. acél fogaskerék, van továbbá 2 db. alumínium a tartósság és súly optimális szinten tartása miatt. A CS-M8100-12 súlya 10-51 fogkiosztással 470g, míg 10-45 fogkiosztással 461g.
Lánc: Az új DEORE XT 12 fokozatú HG lánc belső kialakítása újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Krómozott rögzítő szemek biztosítják a tartósságot, a finom siklást, valamint a gyors fel és lefele váltásokat. A CN—M8100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.
Váltók: Akár a szimpla (RD-M8100-SGS), akár a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez való váltót nézzük, a DEORE XT minden esetben precíz és gyors váltást tesz lehetővé óriási áttétel tartomány mellett is. Mindkét váltó SHIMANO SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M8100-SGS 284g, az RD-M8120-SGS pedig 290g.
A DEORE XT első váltók ugyan azzal a kialakítással tudják kiszolgálni mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is, persze a felfogatások természetesen különböznek. D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesz elérhető. Az első váltók súlya FD-M8100-D esetében 135g, az FD-M8100-E 106g, míg az FD-M8100-M esetében 114g.
Váltókarok: Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állítható ISPEC-EV váltókarok, melyek letisztult formában rögzülnek a fékkarokhoz és magas személyre szabhatóságot garantálnak, a textúrázott gumiborítások a karok megfelelő részén és a kétirányú kioldás pedig tovább segíti a váltásokat. A jobb váltókar (SL-M8100-IR) multi-release funkciója lehetővé teszi több fokozat gyors váltását, míg a 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M8100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. A DEORE XT váltókarok egyaránt elérhetőek lesznek bilincses kivitelben is. A váltókarok súlya: SL-M8100-IR: 120g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.
 
Fékek: A DEORE XT féktestek 2 verzióban lesznek elérhetőek. Egy XC specifikus 2 dugattyús, valamint egy Trail/Enduro 4 dugattyús változatban. A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi XT M8000 kiadással, ami azt jelenti, hogy a G02A/3A/J02A/3A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak, míg a 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag az új N03A (műgyanta) vagy N04C (fémes) fékbetétekkel érkezik. (kompatibilis továbbá a D03S és D02S betétekkel is).
A DEORE XT fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro fékekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal, valamint holtjáték állító csavarral is az egyszerű és gyors finomhangolásért akár útközben is.
Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M8100-BL-M8100) tárcsával (160mm RT-MT800) és fékbetéttel 392g, míg az Enduro rendszerek (BR-M8120-BL-M8120) 410 g súlyt nyomnak tárcsával és fékbetéttel.
Féktárcsák: Az újratervezett DEORE XT szintű ICE TECHNOLOGIES FREEZA tárcsa (RT-MT800) maximalizálja a hűthetőséget, mely egyenletes fékhatást biztosít, s a fékbetétek élettartamát is növeli. A szendvicsszerűen összepréselt alumínium mag és acél külső rész a belső oldalon elhelyezett ventilátor-szerű lemezek segítéségével vezeti el a hőt. 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) és 203mm (164g) méretekben lesz elérhető.
Kerekek: Az XTR M9100 szériával ellentétben a Shimano DEORE XT sorozat mind 27,5” és 29” méretekben kínál teljes kerék-szettet XC és Trail/Enduro felhasználásra egyaránt. A Shimano XC kerekek 24 mm-es Tubeless-ready kialakítású teljesen zárt felnivel fogadják a külsőket 2,35” méretig. A 28 db. duplán egyenesen húzott küllő tökéletesen egyesíti a merevséget az alacsony súllyal (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g) a gyors XC bringázás érdekében.
A másik oldalon a DEORE XT Trail/Enduro specifikus kerék-szettje 30mm-es belső felni-szélességgel akár 2,6” gumi fogadására is képes. A zero-dish hátsó agyak 148mm O.L.D.-vel bírnak, az alumínium felnik pedig 28 db. J-bend küllőt fogadnak, melyek nagyon merevvé, ugyanakkor könnyűvé varázsolják ezt a tubeless kereket, mely így igazán alkalmas az agresszív felhasználásra. (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).
Mind az XC, mind a Trail/Enduro kerék-szett E-THRU tengelyekkel szereltek (elöl 15mm, hátul 12mm), 148mm O.L.D.-vel rendelkeznek és Shimano MICRO SPLINE kazetta testekkel vannak szerelve.
Önálló DEORE XT első- és hátsó agyak szintén elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. Az agyak súlya: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.
 

SLX – Azoknak, akik az új kihívásokat kutatják

Mint a DEORE XT, az új SLX M7100 sorozat szintén megkapja a 12 fokozatú MICRO SPLNE fogaskoszorút 10-45 vagy 10-51 fogkiosztással, 1x12, vagy 2x12 lehetőséggel egyaránt. A dedikált SLX szintű lánccal, 2, illetve 4 dugattyús fékkel, tág állíthatósággal bíró ISPEC-EV váltókarokkal, optimalizált első- és hátsó váltókkal és 12 fokozatra felkészített agyakkal prémium technológiát hoz az igazi mountain bike világába.
 
Hajtóművek: Az új SLX M7100 hajtóművek HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készülnek. A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed és csendes működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű egy közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét.  30, 32 és 34 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, melyek kompatibilisek az XTR és a DEORE XT rendszerekkel is. A hajtóművek 3 hajtókar hosszal (165mm, 170mm és 175mm) lesznek elérhetőek.
Az SLX M7100 hajtóművek 3 féle láncvonallal érhetőek el:
- 52mm (FC-M8100-1) a 142 és 148mm-es  Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el.
- 55mm (FC-M8120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm)
- 56.5mm (FC-M8130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor.
A hajtóművek súly adatai: FC-M7100-1: 631g, FC-M7120-1: 638g, FC-M7130-1: 656g  (mind 32 fogú lánckerékkel, 175mm hajtókarhosszal és középrész nélkül).
Az SLX 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel a 10-45F fogaskoszorúval maximalizálja a lehetőségeket mindenféle terepviszonyok között miközben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között.
Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető, mindkettő egy 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez. Hasonlóan a DEORE XT-hez, az FC-M7100-2 hajtómű is 142mm-es O.L.D.-vel 48,8mm-es láncvonallal és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik, míg az FC-M7120-B2 hajtómű 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik.
Az FC-M7120-B2 (36-26T, 175mm, BB nélkül) súlya 682g, az FC-M7100-2 (36-26T, 175mm, BB nélkül) pedig 674g.
Fogaskoszorú: A 12 fokozatú fogaskoszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek, 10-45 opció a kisebb lépcsőkért és 10-51 a maximális áttétel tartományért. Mindkét fogas-koszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon 11 db. acél fogaskerék rögzül, valamint 1 db. alumínium fogaskerék a tartósság és súly optimális szinten tartása a megfelelő bringázási stílust is figyelembe véve.  A CS-M7100-12 10-51 fogkiosztás súlya 534g, míg 10-45 fogkiosztással 513g.
Lánc: Az új SLX 12 fokozatú HG lánc belső kialakítása újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Sil-Tec bevonatot kaptak a rögzítő szemek, melyek így biztosítják a tartósságot és könnyed működést minden körülmény között. A CN—M7100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.
Váltók: Akár a szimpla (RD-M8100-SGS), akár a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez valót nézzük, az SLX hátsó váltók minden esetben precíz és gyors váltást tesznek lehetővé még a 12 fokozatú hatalmas áttétel tartomány mellett is. Mindkét váltó SHIMANO SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M7100-SGS 316g, az RD-M7120-SGS pedig 322g.
Az SLX első váltók egyetlen kialakítással tudják mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is kiszolgálni, D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesznek elérhetők. Az első váltók súlya FD-M7100-D esetében 135g, az FD-M7100-E 166g, míg az FD-M7100-M esetében 114g.
Váltókarok: Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állítható ISPEC-EV váltókarok, melyek letisztult formában rögzülnek a fékkarokhoz és magas személyre szabhatóságot garantálnak. A 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M7100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. Az SLX váltókarok egyaránt elérhetőek lesznek bilincses kivitelben is. A váltókarok súlya: SL-M7100-IR: 121g, SL-M7100-IL: 73g.
Fékek: Az SLX féktestek XC specifikus 2 dugattyús, valamint Trail/Enduro 4 dugattyús változatban lesznek elérhetőek. A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi verzióval, ami azt jelenti, hogy az SLX szintű G02S/J02A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak, míg a 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag D03S (műgyanta) vagy D02S (fémes) fékbetétekkel érkezik (kompatibilis továbbá a N03A és N04C betétekkel is).
Az új SLX fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro féktestekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal az egyszerű és gyors finomhangolásért akár útközben is.
Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M7100-BL-M7100) tárcsával (160mm SM-RT70) és fékbetéttel 425g, míg az Enduro rendszerek (BR-M7120-BL-M7120) 444 g súlyt nyomnak tárcsával és fékbetéttel.
Féktárcsák: Az SLX szintű ICE TECHNOLOGIES tárcsa (SM-RT70) gyors visszahűlést tesz lehetővé köszönhetően a szendvicsszerűen összepréselt alumínium magnak és acél külső résznek. 140mm (121g), 160mm (133g), 180mm (159g) és 203mm (193g) méretekben lesz elérhető.
Agyak: Önálló SLX első- és hátsó agyak elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. A hátsó agy (FH-M7110) a Shimano MICRO SPLINE rendszerét használja. Az agyak súlya: HB-M7110: 142g, HB-M7110-B: 147g, FH-M7110: 350g, FH-M7110-B: 354g, FH-M7130-B: 359g.
Összefoglalva a sok lehetőséget tisztán látszik, hogy az új DEORE XT M8100 széria magas teljesítményt nyújt a magas elvérásokat támasztó és felfedező szellemű mai kerékpárosok számára, míg az SLX M7100 széria osztozva az azonos DNS-ben, inspiráló és megbízható teljesítményt biztosít mindazok számára, akik szeretik kiélvezni a kerékpározás élményeit.
Henry Bosch, Shimano Europe MTB termék koordinátor: “Sebesség, összpontosítás és Kontroll volt a mantránk az XTR tervezésekor, amit tovább vittünk a DEORE XT és az SLX során is. Sokat vizsgáltuk, hogyan és miért kerékpároznak az emberek, s számunkra egyértelművé vált, hogy a megfelelő felhasználásra kell megalkotni a megfelelő teljesítményű és minőségű alkatrészeket, melyek a világ minden pontján kiszolgálhatják akár a versenyzői ambíciókkal, vagy felfedező szellemiséggel rendelkező kerékpárosokat egyaránt, hogy a kerékpározással mindenki a lehető legnagyobb élményt kapja.” 
 

Kapcsolódó Facebook albumunk itt található

magyar english
Belépés


Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.