Kerékpárszállítók

Tombol a nyár, akár egy napra is érdemes kiruccanni egy-egy versenyre, túrára.

Családdal vagy a haverokkal, a lényeg, hogy a bringákat magunkkal vihessük. Ennek általában nincs is akadálya, akkor sem, ha tele vagyunk utasokkal, csomagokkal.

Milyen megoldások jöhetnek szóba?

Nézzük meg:

A kerékpárszállításnak jelenleg 3 elterjedt módját ismeri a piac:

Azt hogy melyik autótípusra milyen szállítók közül válogathatunk, mindig a szállítóeszköz gyártójának kompatibilitási tábláját kell kiindulási alapnak venni.

Ha szerepel benne kompatibilisként, akkor nem lehet gondunk, ha itt nem szerepel az autónk, érdeklődhetsz a kompatibilitásról az eBIKE.hu ügyfélszolgálaton.

Melyiket is szeressük, ha több típus is szóbajöhet? Nos mindenkinek megvan a maga elképzelése, mit tart biztonságosnak, a tetőn, vagy a hátsó részen történő szálíltást.

Fontos előírás, hogy a hátulra szerelt kerékpárszállítók nem takarhatják a hátsó lámpákat, valamit a rendszámtáblát. A vonóhorogra szerelt szállítóknál előírás, hogy a szállítóeszköz rendelkezzen kiegészítő világítással, valamint gyári, megvilágított rendszámtáblatartóval, ahova a kocsin lévő rendszámot át lehet/KELL helyeznünk minden használatkor.

Az általunk forgalmazott szállító eszközök minden jelenlegi előírásnak megfelelnek.

Egy kocsival, extrém esetben akár 7-8 bringa is szállítható (4 a tetőn, 3-4 hátul), de ez már jelentős többletsúly, befolyásolja a kocsi irányíthatóságát (pl oldalszélben, kanyarban), így figyeljünk oda a megváltozott körülményekre, és ne megszokásból vezessünk.

Szállítás a tetőn

Aki attól tart, hogy egy kezdő, figyelmetlen autós nekimegy hátulról, annak egyedüli megoldás a tetőre szerelhető szállító. Ez a legrégibb szálíltási mód, de sokszor még mindig az egyedüli opció az egyes autótípusok sajátos hátsórész kialakítása miatt, vagy a bringánk jellege miatt (pl. tandem).

  • A hátsó ajtóhoz való hozzáférés itt minden esetben természetesen problémamentes.
  • A felpakolás 1-2 kerékpárnál még úgy ahogy kényelmes lehet, de érdemes egy mobil fellépőt beszereznie annak, aki nyaralásnál többször is tervezi föl-le pakolni a család minden bringáját.
  • Néha az olcsónak tűnő megoldás (hipermarketes 5000 Ft-os tartó) a végén sokkal többe kerül: problémás és instabil rögzítés, nem zárható tartó.

Van aki viszont épp attól tart - számtalan ilyen képet látunk a neten - hogy ő maga feledkezik meg a tetőn lévő bringákról és egy parkolóházban, vagy a garázsában rommá töri a bringáit a kocsi tetején. Nekik jó megoldás a hátsó szállítás.

Szállítás a hátsóajtón

Az autónk hátsó részére szerelhető kerékpárszállítók kisebb légellenállást, praktikusabb használatot (könnyű fel- és leszerelés) biztosítanak.

  • Nem igényelnek egyéb eszközt az autón (pl tetőcsomagtartó, keresztrúd, vonóhorog)
  • Végtelenül egyszerű a felszerelésük,
  • Stabilan rögzülnek az autón
  • olyan esetben ideálisak, ha ritkán használjuk őket, és kevés helyünk van az otthoni tárolásukra.
    Viszont:
  • Sok esetben takarhatják a hátsó lámpákat, vagy a rendszámot
  • Nem teszik egyszerűen hozzáférhetővé a csomagtartót

Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók

Egyértelműen a legelegánsabb rögzítési mód. Stabil, gyári rögzítési pontra kerül a tartó, nincs közvetlen kapcsolat a karosszériával.

A kerékpárokat csak 20-30 cm-rel kell megemelni, és a legtöbb ilyen vonóhorgos szállító eleve alsósínes, így a kerékpárokat is teljesen fixen tartja. 
A jobb modelleknél alap a dönthetőség is, 2-3-4 kerékpár szállítására is alkalmasak.
A gyárilag 3-as szállítók sokszor egy kiegészítő szettel 4 kerékpár szállítására is bővíthetők.
További előnye a középkategória fölötti tartóknak, hogy a szállító is kulccsal rögzíthető a vonóhorogra, valamint a kerékpárok is rögzíthetőek a szállítóeszközre, jelentősen rontva az alkalmi tolvajok esélyeit.

 

Hogyan rakjuk a bringákat a tartóra?

  • Értelemszerűen legbelülre menjen a legnehezebb bringa a hátsó szálllítóknál, hogy a szállítóeszköz rögzítőin a legkisebb legyen a dinamikus terhelés.
  • Figyeljünk a bringák stabil rögzítésére, amihez sok esetben a gyártók nem adnak elég rögzítőt. Próbáljuk kihozni a maximumot a dolog túlbonyolítása nélkül. Rögíztsük stabilan a kormányt, és a pedálokat a legoptimálisabb helyzetben, pl 1-2 gumipókkal
  • A karosszériát és bringákat töröljük pormentesre az érintkező felületeknél, a bringák és a szállítóeszköz közé tegyünk polifoam darabot, vagy egy vastagabb, de puha rongyot a felületi sérülések elkerülésére!
  • Indulás előtt mozgassuk meg alaposan a tartót és a bringákat is, ellenőrizve, hogy egy váratlan manővernél is stabilan a helyükön maradnak egy a bringáink.

 

Összegezve tehát, mindhárom kerékpár szállítási mód megkímél minket attól, hogy az utastérben kelljen szállítanunk a kerékpárjainkat.

A három szállítási mód mindegyikének megvan az egyedi sajátossága:

  • helyigény,
  • felszerelési praktikum,
  • kerékpár-rögzítési praktikum,
  • csomagtartó-hozzáférhetőség
  • biztonság
  • ár

Autónk, és egyéni preferenciánk alapján mi magunk dönthetjük el, számunkra melyik a legjobb megoldás!

Mennyire találtad hasznosnak?

Még nincs értékelve!
Az értékeléshez lépj be vagy regisztrálj!
magyar english
Belépés


Elfelejtett jelszó
Your browser doesn't support or you disabled stylesheets.